Indtil for tre måneder siden var sketching for mig lig med pen og papir. Nu ved jeg, at man også kan bruge video og hardware i en interaktiv designproces.
Igennem de seneste tre måneder har min gruppe og jeg arbejdet med et interaktivt koncept, “Race the World”, hvor vi har brugt tre forskellige sketchingteknikker til at idégenerere, undersøge og blive klogere i designprocessen.
Det er der kommet en refleksionsrapport ud af, hvor jeg præsenterer konceptet, fortæller hvordan vi har anvendt de tre teknikker og om mine erfaringer med deres styrker og svagheder.
Jeg ender med at konkludere, at 2D-sketching og videosketching er nemme at gå til, forholdsvis omkostningsfrie og kræver ikke de store forberedelser. Hardwaresketching med Arduino er dog en helt anden sag. Det kræver flair for programmering, forståelse for elektronik og fysik og en lille investering i hardware.
Her kan du læse reflektionsrapporten
Visuelt materiale i rapporten
Videosketches
Bilag A – Anders og Etienne sketcher en træningssituation i et motionscenter, hvor vægtløftningsredskaberne arbejder sammen:
Bilag B – legen overtog udforskningen i videosketchen:
Prototypen “Race the World”
Bilag C – vores prototype “Race the World”:
2D-sketches og dokumentation af designprocessen
Designtræ med til- og fravalg i processen – flot tegnet af Etienne:
Thinking og talking sketches i 2D af træningsaktivitet:
2D-skitse over idé med at forbinde to venner via internet of things i en træningssituation:
Etienne og jeg i dyb samtale med et par kondicykler i ITU’s motionscenter:
Vores DIMS med alle dens mange, lange ledninger:
DIMSen da vi afprøvede den på romaskinen i ITU’s motionscenter:
Storyboard til vores prototype – “Race the World”. Man kan se på kvaliteten, at det er tegnet af Etienne:
Obligatoriske opgaver
Undervejs i designprocessen har vi afleveret to obligatoriske opgaver med reflektion over og sammenligning af de tre sketchingteknikker:
Reflektion over videosketch som metode med et stænk af 2D-sketching
Vær den første til at kommentere