Det er vigtigt, at man med det samme kan se, hvad min blog handler om, når man klikker sig ind på den. Derfor har jeg valgt at justere mit logo.
Til forelæsningen i dag om retorik talte vi om, hvor vigtigt det er, at man “tager sin læser i hånden”. Forstået på den måde, at når du klikker dig ind på min blog, skal du med det samme kunne se, hvad den handler om. Altså, hvad jeg vil dig, og hvorfor du skal bruge tid på min blog.
Ingen af vores 87 blogs (vi er 87 på holdet) blev valgt ud som gode eksempler på, hvordan man tager sin læser i hånden. I stedet fik vi bl.a. et link til “Julias blog”. Midt på forsiden skriver Julia, at hendes blog handler om “En blog om hverdagslivet, om festen, om undren…”, og på den måde er man straks taget i hånden som læser. Julia har fortalt, hvad hendes blog går ud på.
Ny taglinje i logoet
Det har inspireret mig til at arbejde med taglinjen i mit logo. Nu præciserer jeg, at du er på en blog, og at jeg blogger om digitale medier og design på ITU. Forhåbentlig får jeg nu gjort det samme, som Julia – blot med færre ord:
Det første logo, jeg brugte på min blog
Det nye logo, hvor jeg har ændret taglinjen:
Vær den første til at kommentere