Hvad er SMK for dig?

Måske var du en af de heldige, der vandt konkurrencen med dit bud på, hvad Statens Museum for Kunst er for dig?

Museet stillede spørgsmålet “Hvad er SMK for dig?” i forbindelse med en kampagne, som skulle introducere os til et mindre støvet brand repræsenteret ved akronymet SMK.

Det har været super spændende at sætte denne kampagne under en tværmediel lup, hvor vi både har interviewet SMK’s marketingkoordinator Sofie Linde og har fået 136 potentielle brugeres svar på en række spørgsmål bl.a. om deres medie- og kulturvaner, om de har set kampagnen og har deltaget i konkurrencen på Facebook.

Formålet med vores undersøgelse har været at kigge på kampagnens brug af tværmedialitet, branding og brugerinvolvering. Har kampagnen været mest synlig på internettet eller bag på bus 5A? Synes brugerne, at museet er gammeldags og snobbet eller kreativt og levende? Og var de friske på at give deres bud på, hvad SMK er for dem via Facebook?

Resultaterne af vores undersøgelse har vi skrevet om i opgaven – “Hvad er SMK for dig? – En kampagne på tværs af medier”

Opgaven "Hvad er SMK for dig? - En kampagne på tværs af medier".

Opgaven er udarbejdet i samarbejde med Anders Justesen, Pernille Have, Mads Fors og Philip Ramsby.

Vær den første til at kommentere

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *