Hold dig ajour på den gratis måde

Det er min erfaring, at der ofte er rigtig meget god viden at hente ved at abonnere på forskellige nyhedsbreve eller deltage i gå-hjem-møder og seminarer.

En af de måder, som jeg bruger til at holde mig opdateret inden for kommunikation og design, er ved at abonnere på en række nyhedsbreve og deltage i forskellige firmaers gratis gå-hjem-møder eller seminarer. Lad mig give dig nogle eksempler:

Nyhedsbreve

  • Kommunikationsforum –  bruger jeg til at følge lidt med i, hvad der sker inden for kommunikationsverdenen. Det kan være de seneste trends i forhold til sociale medier, en kritik af et nyligt udviklet logo eller en kommentar til DSB’s nye reklamekampagne skrevet med en velspidset, humoristisk pen
  • Smashing Magazine – deres nyhedsbrev handler primært om design. Overskriften på seneste nyhedsbrev lyder: Photoshop – JavaScript – CSS – Web Fonts. De skriver nogle virkeligt solide nyhedsbreve propfyldt med en masse gode tips og (for mig) ny viden
  • Jakob Nielsen – ekspert inden for brugervenlighed. Lad dig ikke skræmme væk af designet på hans hjemmeside. Du kan nemlig hente brugbar viden fra hans nyhedsbrev, hvor han f.eks. skriver om de 10 bedste intranet i 2012, how long do users stay on web pages eller iPad usability – year one.

 Gå-hjem-møder eller seminarer

  • Adapt – (hvis blogindlæg jeg også kan anbefale) har ligesom Smashing Magazine en open source-tilgang til viden – de deler gerne ud. Jeg har med stor glæde og udbytte deltaget i et par af deres seminarer, tjek dem ud. Næste år har jeg foreløbig meldt mig til “Sælg mere på din webshop” og “Drupal som forretningsplatform” – begge dele kan jeg bruge i relation til mit studiejob hos Novelleforlaget.dk
  • Ivækst – er du selvstændig erhvervsdrivende så tjek deres hjemmeside ud. I regi af Novelleforlaget.dk har jeg været på kursus i Google Analytics og i at skrive en god pressemeddelelse. Dem kan jeg også anbefale.

Produktrelaterede nyhedsbreve

Der er også god viden at hente i produktspecifikke nyhedsbreve:

  • MailChimp – hos Novelleforlaget.dk bruger vi det gratis program MailChimp til vores nyhedsbreve. Jeg abonnerer også på MailChimps nyhedsbrev for at holde mig ajour med produktopdateringer osv. De skriver i en herlig personlig stil, og skriver ikke kun om selve programmet, men kommer f.eks. også med generelle tips til, hvordan man kan skrive nyhedsbreve, der bliver læst
  • Podio.com – måske har du allerede hørt om Podio? Podio er en slags social medie-baseret samarbejdsplatform for virksomheder. Vi brugte Podio som intranet hos Socialministeriet og Novelleforlaget.dk, og vi har også brugt Podio i forskellige projekter på ITU til at skabe overblik. Det er vist gratis indtil fem brugere. I deres nyhedsbrev skriver de f.eks. om nye apps, som de eller brugerne har udviklet. Stik næsen i Podio, der er mange muligheder.

Det var lidt inspiration fra mig til dig. Hvis du selv har nogle nyhedsbreve, hjemmesider eller andet, som du kan anbefale, så smid en kommentar nedenfor.

Vær den første til at kommentere

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *